"
"

Livets sötsak

För vissa är det självklart och för vissa inte, att skaffa barn. För mig har det varit en självklarhet då jag som liten var en riktig dock-mamma. Tänk att man redan som kanske två-treåring förstår innebörden med att sköta en liten varelse, då i form av en docka eller nalle eller liknande. Denna vilja följde med mig ända tills den dag jag själv kissade på stickan för första gången, och finns än idag😉. Kommer ihåg när min lillasyster föddes (som jag förövrigt tjatade mig till av mamma o pappa haha) så åkte jag till bb efter skolan och satt där med Johanna tills pappa åkte hem på kvällen. Jag fullkomligt älskade att pyssla om detta pyre. Och då att få en alldeles egen bebis att sköta om va ju helt fantastiskt. Och sen att få två till❤️ Ja min barn-kärlek kommer alltid finnas där fast man kan ju inte föda barn hela livet heller. Men när man är klar får man hålla tillgodo att snosa på andras bebisar när man vill känna den där uuuunderbara lukten. När jag va på Apoteket idag så stod där en kille vid graviditetstesterna och pratade i mobilen. Han diskuterade med vederbörande om vilken sort han skulle köpa samt hur många. Då väcktes den där pirrande känslan man hade när man knallade iväg till Apoteket för att köpa testet med stort t! Man själv kände sig konstig och mensen var sen men det var ens egen hemlis i början. Bara jag kände mig illamående och ömmande bröst, bara jag. Med skräckblandad förtjusning letade man sig bort till hyllan där testerna fanns. Hoppades på att ingen skulle se när man skyndade till kassan för att snabbt få ner det i en påse. Det kändes lite som man gjorde nåt bus. Så jag blev lite avis på killen på Apoteket för jag vet vilken underbar resa dom ska ge sig ut på, en livslång resa. All lycka till det paret att dom inte behövde använda så många test😉 
Jag och min tredje guldklimp❤️

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0