"
"

Lchf var d ja!

Hmm vet inte vad jag gett mig in på riktigt men ok, jag ska ge det ett försök! LCHF! När jag berättade det för mamma så sa hon: Va? Du? Hur ska det gå? Och jag klandrar inte hennes reaktion för fem öre. Av ett par anledningar kan man höja ögonbrynen med mitt val av såkallad diet: 
🆘 jag äääälskar mackor till frulle och gärna det ljusaste av det ljusaste som går att hitta
🆘 jag är inte mycket för fet mat
🆘 grädde är inte min passion direkt
🆘 vill kunna frossa i min cola zero
🆘 snabbmakaroner är en bra räddare i nöden när tiden inte räcker till
...ja listan kan bli lång men redan efter första raden kan man ana en del svårigheter som kan uppstå! Imorse tex så lagade min käre sambo stekt bacon, chorizo o äggröra, inte alls min typ av mat men jag åt det och blev mätt. Vi var sen på utflykt till göksäter där vi fikade loss med en 8 kronors kaffe och medhavda morötter haha! Som några enna tattare liksom. Kan ju rädda mig med att det inte va stort utbud av lchf i kafeterian på göken så d va tuuur att vi hade med dom stackars morötterna haha. Sen åt vi middag, marinerade revben med sallad som va jätte gott. Blev dock lite avis på Madde o Kims revben med honung o gött på. Våra va ju en specialare men dom blev gottigotti ändå. Får se va man ska slänga i dig imorrn bitti. Kanske gör det enkelt för mig och hinkar i mig 5 dl vispgrädde 😃
/E

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0